لذت زندگی کردن

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۱۱ ب.ظ

امروزه با پیشرفت فوق العاده وسایل ارتباطی و رسانه ها، انسان با پدیده جدیدی به اسم دنیای مجازی رو به رو شده است. تفریح و سرگرمی، ابراز کردن خود، تماس با دیگران شبیه به خود، ثبت روزمره های شخصی، آموزش دیدن و گرفتن توصیه، گرفتن بازخورد ها و واکنش های مثبت از مخاطب، تاسیس گروه یا مشارکت در یک اجتماع، رسیدن به مخاطب پرشمار، طرفداری کردن، ارتقای مهارت های شخصی، دریافت اطلاعات، به اشتراک گذاشتن عقیده، در تماس ماندن با دوستان و خانواده، مطالع ماندن در مورد موضوعات به خصوص، جدا شدن و کندن از دنیای بیرون، رهایی از فشار مشکلات روحی روانی اجتماعی اقتصادی، یافتن افرادی که مثل افراد دیگر نیستند هر یک دلایلی کافی برای انتخاب این دنیا می باشد.

شخصیت های دنیای مجازی کاستی ها و ضعف های خود را در خود از بین رفته می دانند و به یک شخص ایده آل تبدیل می شوند که آرزویش را دارند. زندگی مجازی، زندگی قهرمان شدن در عین ناتوانی و فلج بودن مانند جیک سالی فیلم آواتار است.

تکنولوژی مدام به انسان نوید های تازه برای راحت‌ تر شدن، سریع ‌تر و بهتر انجام دادن کار می‌ دهد و این عطش سیری ناپذیر انسان را بی قرار کرده است. زندگی مجازی سخت در تلاش است تا خود را جایگزین زندگی واقعی کند. کنار آمدن با ویژگی های خوب در مقال بدی های یک تکنولوژی شاید برای خیلی ها میسر باشد اما واقعیت این است که خیلی از آدم ها در جمع اضداد دچار سردرگمی می شوند و وحشتناک ترین اتفاق ممکن برای زندگی انسان به وجود می آید و دچار رفاه زدگی در دنیای تکنولوژی می شود.

به جرات می توانم بگویم که اکثر ما برده تکنولوژی هستیم و اولین و مهمترین اصل در به وجود آمدن تمام وسایل الکترونیکی و اختراعات نوین که همان بهبود زندگی آدمی و خدمت به نوع بشر است را فراموش کرده ایم. برای برخی از ما تصور زندگی بدون تلفن همراه و یا اینترنت و وسایل ارتباطی حتی برای یک روز هم ممکن نیست و این، به خصوص برای نسل جوان، خود یک تهدید بزرگ است.


سعادت سلیمانی
نظرات این مطلب (۱۴)
Golshid Mohammadi:
دقیقا موافقم حالا بگذریم از بحث اینکه تنوع شغلی خیلی کم هستش و کار خوب و مناسب سخت پیدا میشه ولی خب خیلی از جوون ها خودشون هم نمیخوان کار کنن شاید مسخره باشه ها ولی من خودم کار میکنم اما خود دوست صمیمی من تمام دنیاش توی گوشیشه حالا نیمگم که خدوم یه فرشتم خود من هم تا همین چند سال پیش تقریبا کل وقتم رو پای نت میگذروندم ولی واقعا الان که میبینم بنظرم یه چیز مسخرس چت کردن و شبکه های اجتماعی و چند تا پست مسخره که چند تا جوون بیکار میزارن
خود ما کتابی داریم به اسم تفکر و سبک زندگی که میتونم بگم تقریبا بیشترش راجب به اینترنت صحبت شده ولی خب چه فایده منی که دانش آموزم وقتی نمیتونم با کتابم ارتباط برقرار کنم انگار چند تا کلمه رو به من دیکته کردن مشکل اینه که سبک فرهنگ سازی که مسئولین هم انجام میدن غلطه
وای خدای من چقدر تایپ کردم شرمنده سر شما رو هم با حرفای تکراریم درد آوردم :)
پاسخ:
در آخر همه چیز بر میگرده به خودمون که چطور باشیم و چطور از امکانات و ابزار های موجود توی زندگی استفاده کنیم
Golshid Mohammadi:
ممشکل خیلی از ما ایرانی ها اینه که فرهنگ استفاده از تکنولوِی رو نمیدونیم فقط دنبال مد و چیزای جدیدیم و هیچ وقت توی تکنولوژی دنبال یه چیز مفید که به درد زندگیمون بخوره نیستیم و اولین چیزی که نظرمون رو جلب میکنه اینه که سرگرم کننده هستش یا نه یا اینکه می خندونتمون یا نه
متاسفانه دیگه واسه فرهنگ سازی هم دیر شده البته اگر برای نسل بعدی دست بجنبونن عالی میشه
پاسخ:
جدای از بحث فرهنگ سازی و اینها که خیلی هم مهم اند موضوع بیکاری نیز ب این مشکلات دامن میزند. متاسفانه به دلیل اینکه درصد بیکاران در جامعه به شدت بالا رفته که بخش اعظم اون هم جوان ها هستند که وقت آزاد و زمان فراغت بسیاری دارند و بدلیل برنامه ریزی ناقص برای استفاده از این اوقات به سمت سایتها و برنامه های اجتماعی رفته و بدون در نظر گرفتن ماهیت این ابزار ها که برای تصحیل در ارتباطات اجتماعی هستند اون ها را با بازی و سرگرمی اشتباه گرفته و به آن وابسه می شوند و گران مایه ترین سرمایه خود که همان وقت است رو به راحتی هدر می دهند.
سرباز سایبری:
دوست عزیز قلم زیبایی دارید انشالله موفق باشید
پاسخ:
ممنونم
 ان شاء الله شما هم همیشه موفق باشید
محمود بنائی :
خوب نوشتی :) یک جاهایی واقعا هم به کمک میاد مثل امروز عصر که سه ساعت قبل از اتمام نمایشگاه کتاب توی اینترنت غرفه ها و کتاب های مورد نظرم را پیدا کردم و سک ساعت بعد مستقیم رفتم سراغشون و خریدم.
اما بدی های خودش مثل اعتیاد هم داره مثل الان که یک ساعته وقتمو گرفته!
پاسخ:
ممنونم

بله کسی منکر محاسن تکنولوژی نیست اصلا تکنولوژی برا خدمت به بشر هست!

+منم از فاصله حدود 1000 کیلومتری بدون حضور فیزیکی کتابایی که میخواستم رو از نمایشگاه کتاب خریدم!
م:
تو رتیه منو ماژیییییییییییییییییی دلنگرونیم
❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu:
هرچند تکنولوژی باعث رفاهه...ولی وحشتناکه...و پیشرفتش داره وحشتناک تر هم پیشه
جای دور همی تو خانواده ها و حرف زدن از هر موضوعی، همه سرشون یا توی گوشیه یا لپ تاپ یا تلویزیون...اینجوره که هر روز از هم دور تر میشیم
پاسخ:
بله متاسفانه
جعفرنادری:
سلام بسیار عالی
ممنون ازحضور سبز شما
پاسخ:
سلام
سپاس آقای نادری
saied davoodi:
همواره بهاری باشید.
و تبریک البته کمی با تاخیر
پاسخ:
سپاس فراوان آقای داوودی 
مدیر وبسایت بینش:
با سلام و عرض خسته نباشید.
مطالب پرمحتوا و عمیق و لطیفی دارید. موفّق باشید.
پاسخ:
علیکم سلام
سپاس
احسان حسینی:
سلام علیکم

واقعیتی است که اتفاق افتاده و به نظرم تنها فرهنگ سازی صحیح می تواند از اسیب ها جلوگیری کنه.
موفق باشید بزرگوار
پاسخ:
علیکم سلام
بله با فرهنگ سازی میشه سبک زندگی رو تغییر داد تا این مشکلات حل بشه
البته میدونید که یکم عقب هستیم و هر روز که تعلل کنیم عقب تر می افتیم
مجید لشکری:
سالروز زمینی شدنت مبارک . . .
راستی از ونوس و مریخ چه خبر !؟
تولد لحظه هایت مبارک، تولد حس لطیف هر بار راز و نیازت با خدا مبارک، تولد هر بار طلوعت مبارک.
پاسخ:
ممنونم ممنونم
البته با یک روز تاخیر(تولدم دیروز بود)
مجید لشکری:
سلام دادا
قلم خودت حاجی.
خوب بود.

آمدنت بدون سلام بود…

رفتنت بدون خداحافظ…

چهـ جالب…

نهـ سلام بلد بودیـ …

نهـ خداحافظ…
پاسخ:
سلام
و
خداحافظ :)
سعید:
امیدوارم موفق باشی
پاسخ:
همچنین
پاک باخته:
شاید بهتر بود اول فرهنگ استفاده از اون ها رو میاوردن
و همچنین مردم رو از نظر اعتقادی غنی می کردن
و بعد خود تکنولوژی رو وارد می کردن.
پاسخ:
بله بدون شک باید جامعه آماده میشد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.